Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Artikel 1: Definities
a. Aanbod: alle prijsopgaven en voorstellen gegeven door ons, via onze website, e-mail, offerte en sociale media;
b. Opdrachtgever: de persoon of onderneming die beroep wenst te doen op de diensten van
c. Ingrid Ledez/Admin- Consultancy en hiervoor een overeenkomst afsluit waarop deze algemene voorwaarden van
toepassing zijn;
d. Diensten: De services die Ingrid Ledez/Admin-Consultancy je aanbiedt: all-round administratie, financiële
administratie, personeelsadministratie, Billit-ondersteuning en het organiseren van netwerkevents;
e. Overeenkomst: elke overeenkomst zoals bedoeld in de artikelen 2 en 3 van deze algemene voorwaarden, en
waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn;
f. Ingangsdatum: de dag waarop de klant het aanbod aanvaard en de overeenkomst tot stand komt (rekening
houdende met de voorgaande definities);
g. Schriftelijk: elke communicatie via e-mail, gewone brief en aangetekende brief;
h. Website: https://admin-consultancy.be/

Artikel 2: toepassingsgebied
2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn, met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant, van toepassing op elke
overeenkomst die Ingrid Ledez/Admin-Consultancy, met maatschappelijke zetel te 2280 Grobbendonk, Leopoldstraat 51A, en
ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen met nummer BE 0789.789.836 afsluit met haar klanten voor de levering
van diensten, evenals op alle rechtshandelingen die daaraan voorafgaan, tenzij vooraf uitdrukkelijk anders is bepaald.
2.2. De klant aanvaardt uitdrukkelijk tijdig kennis te hebben genomen van de inhoud van onderhavige Algemene Voorwaarden,
zoals deze onder meer steeds raadpleegbaar zijn op de website en aanvaardt hierdoor te zijn gebonden in haar contractuele
relatie met Ingrid Ledez/Admin-Consultancy.
2.3. De eventuele nietigheid van één van deze voorwaarden, doet niets af aan de rechtsgeldigheid van de overeenkomst en de
andere voorwaarden. In geval van nietigheid van één van de volgende clausules verbinden partijen zich er toe deze te vervangen
door een rechtsgeldige clausule, die overeenstemt met de oorspronkelijke bedoeling van partijen en de geest van de
overeenkomst.
2.4 Deze algemene voorwaarden, vormen samen met eventuele schriftelijke bijzondere en/of aanvullende bepalingen de
overeenkomst tussen de opdrachtgever en Ingrid Ledez/Admin-Consultancy.
2.5 Het feit dat een specifieke overeenkomst afwijkt van één van de bepalingen van deze algemene voorwaarden, sluit de overige
bepalingen van de algemene voorwaarden niet uit.
2.6 Beide partijen aanvaarden in het bijzonder dat deze algemene voorwaarden evenwichtig zijn en niet onrechtvaardig zijn en
volledig in overeenstemming zijn met de regels over onrechtmatige bedingen uit het Wetboek Economisch Recht.

Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst
3.1 Een overeenkomst tussen Ingrid Ledez/Admin-Consultancy en de klant komt tot stand wanneer de klant een opgemaakte
offerte of aanbod tijdig aanvaardt, door ondertekening of door bevestiging via mail.
3.2 Offertes zijn 30 dagen geldig. Elke wijziging die de klant zou voorstellen of vragen aan een door
Ingrid Ledez/Admin-Consultancy uitgebrachte offerte, dient te worden aanzien als een verwerping van de offerte en een nieuw
aanbod tot contracteren uitgebracht door de klant. Dergelijk aanbod tot contracteren zal pas leiden tot een contractueel bindende
overeenkomst voor Ingrid Ledez/Admin-Consultancy indien zij deze uitdrukkelijk heeft aanvaard.
3.3 Ingrid Ledez/Admin-Consultancy kan niet gehouden zijn aan de offerte indien de klant er redelijkerwijs van kon uitgaan dat
deze een materiële vergissing (bv typfout) bevat.

Artikel 4: Uitvoering van de overeenkomst
4.1 De verbintenissen aangegaan door Ingrid Ledez/Admin-Consultancy betreffen inspanningsverbintenissen.
4.2 De klant is verantwoordelijk voor de correcte en tijdige aanlevering van informatie, medewerking en input aangaande de door
Ingrid Ledez/Admin-Consultancy geleverde diensten en werken.
4.3 Klachten of betwistingen aangaande de geleverde diensten dienen via aangetekend schrijven gemeld te worden binnen een
termijn van 7 kalenderdagen. Deze termijn vat aan de dag na de levering van de diensten.
4.4 Betaling van de factuur zonder protest binnen de gestelde termijn levert steeds en zonder uitzondering een voldoende bewijs
op van de geleverde prestaties.

5. Overmacht
5.1 Onder “Overmacht” wordt verstaan een onvoorzienbare en onvermijdbare gebeurtenis, die niet toerekenbaar is aan de
Partijen en die de uitvoering van de Overeenkomst onmogelijk maakt.
5.2 Wanneer er zich een geval van Overmacht voordoet, stelt de betrokken Partij de andere Partij daarvan zo spoedig mogelijk
en uiterlijk binnen vijf (5) Werkdagen na de dag waarop zij daarvan op de hoogte is of zou moeten zijn, in kennis. De betrokken
Partij neemt alle maatregelen om de gevolgen van het geval van Overmacht te beperken.
5.3 De uitvoering van de verplichtingen waarop het geval van Overmacht betrekking heeft, wordt opgeschort voor de duur ervan,
zonder recht op vergoeding van de Partijen tegenover elkaar. Indien blijkt dat de uitvoering van de overeenkomst definitief
onmogelijk is geworden, starten de partijen onderhandelingen op om de voorwaarden van deze overeenkomst te wijzigen. Indien
deze onderhandelingen mislukken, heeft elke partij het recht deze overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder enige
aansprakelijkheid te beëindigen door de andere partij daarvan in kennis te stellen.

6. Duur en beëindiging van de overeenkomst
6.1 Elke overeenkomst die Ingrid Ledez/Admin-Consultancy en de klant aangaan wordt van rechtswege beëindigd in geval van:
(a) faillissement van de opdrachtgever, alsmede in geval van ontbinding of liquidatie van de opdrachtgever, (b) indien
bewarend of uitvoerend beslag op de roerende of onroerende goederen van de opdrachtgever wordt gelegd, (c) bij elke
wanprestatie of niet-naleving door de opdrachtgever van één van de bepalingen van deze algemene voorwaarden na een
ingebrekestelling met een regularisatietermijn van vijftien (15) kalenderdagen (d) bij ernstige aanwijzingen van fraude en/of
frauduleus of onrechtmatig gebruik van de geleverde diensten en/of producten. Reeds gepresteerde diensten blijven echter
opeisbaar.
6.2 Beide partijen kunnen op elk moment de overeenkomst voortijdig beëindigen, zonder reden, met inachtneming van een
opzegtermijn van 6 weken.
6.3 Ingeval van zware wanprestatie, door een van de partijen, behoudt de andere partij zich het recht voor om de
overeenkomst te beëindigen, Als zware wanprestatie worden onder andere beschouwd, doch niet limitatief opgesomd, het niet
betalen van de uitgeschreven facturen, zich respectloos uitlaten naar de andere partij en haar personeelsleden en
aangestelden,…
6.4 Voormelde onmiddellijke beëindiging dient te gebeuren bij aangetekend schrijven en binnen een termijn van 5 dagen na
kennisname van de grond tot beëindiging.

7. Aansprakelijkheid
7.1 Behoudens haar opzettelijke of zware fout is Ingrid Ledez/Admin-Consultancy niet aansprakelijk voor enige fout of nalatigheid
bij de uitvoering van de overeenkomsten met de klant. De klant is als enige verantwoordelijk voor de correcte en tijdige
aanlevering van haar eigen informatie en vrijwaart Ingrid Ledez/Admin-Consultancy voor aanspraken van derden voortvloeiend
uit het gebruik door de klant van de diensten geleverd door Ingrid Ledez/Admin Consultancy en/of uit de niet-naleving door de
klant van enige verplichting voortvloeiend uit de overeenkomst tussen Ingrid Ledez/Admin-Consultancy en de klant. Deze
verplichting tot vrijwaring blijft ook na de beëindiging van de overeenkomst van kracht.
7.2 Ingrid Ledez/Admin-Consultancy is niet aansprakelijk voor onrechtstreekse schade van de klant zoals onder andere: een
verlies aan omzet en winst, verlies van klanten, verlies aan marktwaarde en reputatie, verlies aan informatie en gegevens, ….
7.3 In elk geval is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag, gelijk aan de factuurbedragen van de laatste drie maanden. Deze
beperking geldt per schadegeval of per serie van schadegevallen die uit dezelfde oorzaak voortvloeien.

8. Vertrouwelijkheid en persoonsgegevens
8.1 In het kader van de diensten die Ingrid Ledez/Admin-Consultancy levert aan de klant, zal de klant mogelijk persoonsgegevens
ter beschikking stellen van Ingrid Ledez/Admin-Consultancy die beschermd zijn overeenkomstig de Wet van 8 december 1992
tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens (of een gelijkaardige
buitenlandse wetgeving). De klant erkent als enige verantwoordelijk te zijn voor de verwerking van deze persoonsgegevens in
de zin van deze wet en zal Ingrid Ledez/Admin-Consultancy vrijwaren voor enige vorderingen die de betrokkene tegen haar zou
instellen, dan wel voor enige sancties die van overheidswege aan Ingrid Ledez/Admin-Consultancy zouden worden opgelegd
m.b.t. de door de klant verwerkte persoonsgegevens.
8.2 Ingrid Ledez/Admin-Consultancy verbindt er zich uitdrukkelijk toe om de persoonsgegevens die haar door de klant ter
beschikking zouden worden gesteld om haar diensten te leveren, strikt vertrouwelijk te houden en er de grootste zorg voor te
dragen dat deze veilig worden bewaard. Ingrid Ledez/Admin-Consultancy zal ook op geen enkele andere wijze gebruik maken
van de door de klant ter beschikking gestelde persoonsgegevens.
8.3 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst
van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld
of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

9. Betalingsvoorwaarden
9.1 Tenzij anders werd overeengekomen, zijn facturen betaalbaar binnen de 15 dagen na factuurdatum.
9.2. De prestaties worden maandelijks gefactureerd op basis van de gepresteerde uren en volgens de afgesproken tarieven (in
de offerte). Voor verplaatsingen die een straal van 15km overschrijden zal er een kilometervergoeding van 0,45 euro per extra
kilometer worden gerekend.
9.2. Elk protest dient per gemotiveerde aangetekende brief aan Ingrid Ledez/Admin-Consultancy te worden bezorgd binnen een
termijn van 7 dagen na verzending van de factuur. Bij gebreke aan tijdig protest zijn de facturen definitief aanvaard en is betaling
verschuldigd. Betaling van de factuur zonder protest binnen de gestelde termijn levert steeds en zonder uitzondering een
voldoende bewijs op van de geleverde prestaties.
9.3 Bij wanbetaling zal van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling over de nog verschuldigde sommen een
verwijlintrest betaald moeten worden aan een rentevoet van 10% per jaar en een schadevergoeding van 10% met een minimum
van 50,00 euro.
9.4 Van zodra één factuur onbetaald blijft op de vervaldag, worden onmiddellijk alle facturen opeisbaar, met inbegrip van deze
waarvan de vervaldag nog niet is bereikt. Ingrid Ledez/Admin-Consultancy heeft in het geval een factuur onbetaald blijft op de
vervaldag, tevens het recht om al haar prestaties op te schorten tot alle opeisbare facturen integraal werden betaald en kan
desgevallend, indien de betalingsachterstand meer dan 30 dagen aanhoudt, de overeenkomst onmiddellijk beëindigen zonder
enige schadevergoeding aan de klant te zijn verschuldigd.
9.5 De opgegeven prijzen in het aanbod of offerte zijn gebaseerd op de thans geldende waarden van lonen, producten en
brandstofprijzen. Indien deze wijzigingen ondergaan behoudt Ingrid Ledez/AdminConsultancy het recht voor om deze wijzigingen
aan te rekenen.

10. Netwerkevents
10.1 Wanneer je je inschrijft voor een netwerkevent via de website erken je uitdrukkelijk gebonden te zijn door deze algemene
voorwaarden.
10.2 De inschrijving voor een netwerkevent kan kosteloos geannuleerd worden tot 15 dagen voor het event. Een annulatie
dient schriftelijk te gebeuren. Bij annulatie na deze termijn is het volledige bedrag verschuldigd.
10.3 Wanneer je niet aanwezig bent, zonder voorafgaande schriftelijke annulatie, blijf je eveneens het volledige bedrag
verschuldigd. Het staat dan de klant wel vrij een vervanger te sturen naar het evenement.
10.4 Wanneer het netwerkevent zou geannuleerd worden door de organisatoren (Ingrid Ledez/Admin-Consultancy en Leen
Luyckx) hebt u recht op dezelfde vergoedingen, zoals hiervoor bepaald.

11. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
11.1 De contractuele relatie tussen Ingrid Ledez/Admin-Consultancy en de klant wordt uitsluitend beheerst door het Belgisch
recht.
11.2 Indien er een geschil rijst tussen de partijen, zullen zij alles in het werk stellen om dit geschil minnellijk op te lossen.
11.3 Uitsluitend de hoven en rechtbanken van het rechtsgebied waarin de zetel van Ingrid Ledez/Admin-Consultancy is gevestigd,
zijn bevoegd om uitspraak te doen over de geschillen, die niet vatbaar zijn voor een minnelijke oplossing, met betrekking tot de
contractuele relatie tussen Ingrid Ledez/Admin-Consultancy en de klant.

12. Overige bepalingen
12.1 Indien een bepaling van de overeenkomst of een gedeelte daarvan ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar wordt verklaard:
– Worden de geldigheid, wettigheid en afdwingbaarheid van de rest van de overeenkomst of van de resterende
bepaling hierdoor op geen enkele wijze beïnvloed of aangetast; en
– Verbinden partijen zich ertoe om te goeder trouw te onderhandelen om tot een bepaling te komen die het doel en de
intentie van de ongeldige, onwettige of niet-afdwingbare bepaling of het gedeelte ervan zo dicht mogelijk benadert.
12.2 Het in gebreke blijven door Ingrid Ledez/Admin-Consultancy om haar rechten onder deze overeenkomst af te dwingen zal
niet als een afstand van dit recht beschouwd worden en zal in geen geval de rechten van de andere partij uitbreiden of
wijzigen.
12.3 Een wijziging van de overeenkomst is enkel bindend als daarover een schriftelijk akkoord bestaat tussen de partijen.
12.4 Ingeval van wijzigende omstandigheden die de uitvoering van de overeenkomst meer bezwarend maakt verbinden partijen
zich er toe het contract opnieuw te onderhandelen met het oog op de aanpassing of beëindiging ervan, dit conform artikel 5.74
NBW.